Gwyneth Paltrow a 100 rokov Max Factor

 

 

Písal sa rok 1914 a Max Factor vynašiel make-up špeciálne určený pre filmové plátno. Dovtedy hollywoodski filmoví herci používali na úpravu tváre divadelné líčidlá. Tie však pod svetlom filmových kamier vyzerali neprirodzene ťažko a herci pôsobili, akoby mali na tvári žltkastú koženú masku. Nový make-up Flexible Greasepaint od Maxa Factora bol výrazne ľahší a hercov nijako neobmedzoval v mimike. Sté narodeniny prelomového líčidla spoločnosť Max Factor oslávila pozoruhodnými lookmi najvplyvnejších ženských postáv filmovej histórie, ktoré stvárnila múza značky, americká herečka Gwyneth Paltrow.

 

V kampani 100 rokov glamouru Max Factor vystupuje Gwyneth Paltrow v úlohe najikonickejších krások minulého storočia. Päť nezabudnuteľných vzhľadov v štýle Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Farah Fawcett a Madonny má inšpirovať ženy na celom svete – pri líčení nielen toho, čo je trendy dnes, ale aj lookov, ktoré pretrvali niekoľko desaťročí. Predstavujeme tri z nich.

 

111214-max-factor-embed-480

Ikona štýlu: Marilyn Monroe

Obdobie: 40. roky

Inšpirácia Marilyn Monroe: Najväčší sex symbol filmového plátna. V dejinách filmu snáď neexistuje herečka, ktorej vzhľad by bol viac napodobňovaný. Vynašla dokonale studenú „bielu“ farbu vlasov a vďaka nej sa stala kultovou.

Gwyneth ako Marilyn: Pomocou make-upu Lasting Performance Foundation si vytvorte bezchybnú pleť. Nanášajte si ho pomocou štetca, pričom sa sústreďte na T-zónu a problémové miesta, aby pleť pôsobila hladko a dokonale a nechala prehovoriť oči a pery. Bezchybnú pleť zafixujte púdrom Crème Puffv odtieniTranslucent. Oči by mali pôsobiť neutrálne, všetok dôraz patrí riasam. Tento vzhľad sa nezaobíde bez objemných rias, ktoré pôsobia precízne zvýraznené a uhladené. Použite čiernu maskaru Clump Defy Mascara, nanášajte ju  v niekoľkých vrstvách a sústreďte sa na riasy pri vonkajších kútikoch očí. Pery orámujte a potom aj vyplňte rúžom Colour Elixir Lipstickv odtieniBewitching Coral. Pre precíznu aplikáciu použite tenký štetec a farebnú intenzitu budujte postupne, aby boli vaše pery sýte a naplnené farbou.

 

Ikona štýlu Audrey Hepburn

Obdobie: 50. roky

Inšpirácia Audrey Hepburn: Symbol elegancie, ktorý navždy ovplyvnil svet módy. Dôkaz toho, že v Hollywoode sa môže presadiť aj herečka s plochým hrudníkom a chlapčenskou postavou. Čierny rolák, balerínky, capri nohavice alebo malé čierne a drdol vyčesaný dohora sa stali jej poznávacím znamením.

Gwyneth ako Audrey: Začnite vytvorením dokonalého základu pre vaše líčenie, a to nanesením make-upu FaceFinity All Day Flawless 3-in-1 Foundation. Pre eleganciu á la 50. roky, ktorú zosobňovala Audrey Hepburn, musí byť obočie plné a výrazné. Najprv ho prečešte, následne ho zvýraznite ceruzkou na obočie. Obočie dokresľujte vždy krátkymi ťahmi v smere prirodzeného rastu. Charakteristický vzhľad 50. rokov dosiahnete aplikáciou čiernej linky Colour X-pert Eyeliner. Linka by mala byť hrubá a mala by presahovať vonkajšie kútiky očí s jemným zatočením dohora. Pôvab očí dotvorte dvomi vrstvami objemovej maskary Masterpiece Max v čiernom odtieni.
Ikona štýlu: Farah Fawcett

Obdobie: 70. roky

Inšpirácia Farrah Fawcett: Jedna z troch Charlieho anjelov vo filmu z roku 1976, ktorý ju preslávil. Jej účes so stupňovito zostrihanými vlasmi, vyfúkanými a voľne vejúcimi vlasmi po ramená sa považuje za najúspešnejšiu vlasovú kreáciu v dejinách filmu – pôsobil športovo, zároveň však veľmi sexi.

Gwyneth ako Farah:Základom je svieža pleť, ktorá pôsobí hladkým matným dojmom a vychádza z nej jemná žiarivosť. Pre tento účel použite make-up Whipped Crème Foundation, ktorý si môžete naniesť štetcom, alebo penovým aplikátorom. Zloženie make-upu predstavuje perfektnú rovnováhu medzi matným a žiarivým, poskytuje pleti plné a rovnomerné krytie pripomínajúce pleť éry 70. rokov. Dominanciou tohto vzhľadu sú bronzové líčka so zvýraznenými lícnymi kosťami vo výraznom diskotékovom efekte.V kontraste k líčkam oblečte oči do medenej explózie tieňov, pričom pery by maližiariť hrejivými tónmi.

 

Caroline Barnes

Vizážistka Max Factor:„Na mňa najviac zapôsobila Farrah Fawcett zo 70. rokov. To bola veľká doba zmien v líčení, zrodenia krásy slnkom zafarbenej bronzovej pleti. Zbožňujem farebné kovové odtiene, ktoré sa vo veľkom používali na pery, oči a líca.“

 

 

Max Factor

Dodnes ho považujú za priekopníka kozmetického priemyslu. Práve on v 20. rokoch minulého storočia po prvýkrát použil slovo make-up. Narodil sa 5. augusta 1872 v poľskom meste Lodž (v tom čase patrilo k Rusku). Vyučil sa umeniu tvorby parochní a pôsobil ako vlásenkár a maskér vo veľkom cárskom balete v Rusku, popritom vlastnil obchod s výrobkami na vlasy a krásu. Na podnet brata a strýka, emigrantov v Amerike, prišiel do USA, kde mal predávať vlasové prípravky a kozmetiku na svetovom veľtrhu v St. Louis (Missouri). V St. Louis napokon pobudol štyri roky a potom sa presťahoval do Los Angeles, kde začal spolupracovať s filmovými ateliérmi, ktoré boli síce ešte v plienkach, o to skôr však potrebovali kvalitné líčidlá. A šikovný poľský emigrant sa chopil svojej historickej šance: stal sa prvým výrobcom dekoratívnej kozmetiky, špeciálne určenej pre filmové plátno! Flexible Greasepaint (vynájdený v roku 1914) bol prvý make-up určený pre nakrúcanie a herci si nevedeli vynachváliť jeho zloženie, výrazne ľahšie a menej mastné v porovnaní s ostatnými make-upmi.

Max Factor v skrášľujúcom priemysle stvoril aj ďalšie inovácie. V roku 1916 predstavil očné tiene a ceruzku na obočie. Oba produkty, predtým dostupné len pre divadelné použitie, sprístupnil aj ženám mimo filmového priemyslu. Keď si totiž ženy začali všímať, aké krásne a očarujúce postavy sa zjavujú vo filmoch, čoraz viac samy túžili po takom vzhľade. Aby vyhovel ich požiadavke, predstavil Max Factor v roku 1920 prvú líniu make-upov pre verejnosť – High Society Make-Up. Línia mala luxusný dizajn a vychádzala z pravidla farebnej harmónie, aby ženám umožnila vybrať si ideálny odtieň make-upu s ohľadom na ich prirodzené farby. Línia obsahovala make-up, púder, vlhký aj suchý rúž na pery, krémové očné tiene, ceruzky na oči i obočie a korektor.

V roku 1928 Max Factor predstavil svetu vôbec prvú pomádu na pery a nazval ju Lip Pomade (neskôr Lip Gloss). Poskytovala perám očarujúcu žiarivosť a filmové herečky ju používali pre dosiahnutie šťavnatého vzhľadu, čo veľmi ocenili, keďže dovtedy si pery museli neustále oblizovať, aby pôsobili šťavnato, vlhko. V roku 1935 si Max Factor nechal patentovať Pan Cake make-up, špeciálne vyvinutý pre farebný film. Bez korektívneho make-upu sa totiž tváre hercov na filmovom plátne farbili na oranžovo-červeno, ba niekedy dokonca na modro.

V roku 1958 značka Max Factor predstavila prvú maskaru, ktorá sa na riasy aplikovala pomocou vytvarovanej paličky z tuby. Na prelome tisícročí sa zaskvela opäť ako „prvá“ – keď uviedla na trh Lipfinity, dlhotrvácny rúž a lesk v jednom. V rokoch 2006 – 2008 sa na svete každých deväť sekúnd predal jeden tento rúž.

Max Factor často hovorieval, že celý život sa snažil nájsť dokonalú krásu, pričom jedným dychom skromne dodával, že sa mu to asi nikdy nepodarí… Svojím kozmetickým impériom, ktoré vybudoval, sa však o to prinajmenšom pokúsil.

 

Simonetta Zalová

foto archív Max Factor