Lucia Tarnóczy – Biznismenka s umeleckou dušou

 

Je nielen výkonnou riaditeľkou firmy, ktorá stojí za funkčnými nápojmi Diva´s for Women, ale aj prototypom ženy, ktorá sa od rána do večera nezastaví. Vďaka cestovaniu po svete má prehľad o tom, ako sa žije moderným aktívnym ženám, napriek tomu ju ešte stále dokáže prekvapiť názor, že tie najlepšie a najrozumnejšie rozhodnutia v biznise prinášajú muži. „Veľmi s tým bojujem, rovnako s faktom, že musím niekoho o svojich schopnostiach presviedčať viac ako muži, ktorí oproti mne sedia.“   

 

 

Popularita takzvaných funkčných nápojov vo svete je doslova ohromujúca. Ako si to vysvetľujete?

Som presvedčená, že za tým stojí lepší a jednoduchší prístup k informáciám oproti minulosti a s tým úzko súvisí aj väčšia starostlivosť o naše zdravie a o to, čo konzumujeme. Zároveň je veľmi pozitívne, že aj u nás rastie podpora domácich, lokálnych produktov a konečne nie všetko, čo k nám prišlo zo zahraničia, je vnímané ako zákonite lepšie alebo kvalitnejšie.

 

Ľudí častokrát priťahuje i príbeh značky. Aký bol ten váš?

Milým paradoxom je, že za značkou nápojov pre ženy Diva´s stojí muž, môj manžel, ktorého považujem za úžasného vizionára a človeka s túžbou vytvárať niečo, čo má hodnotu a môže rásť a pokračovať s generáciami. Zhodou náhod a vďaka rozhovorom s priateľkou, ktorá v tom čase žila v Malajzii, dozvedel sa o tamojšej „zázračnej“ rastlinke Kacip Fatimah. Najmä na ženský organizmus táto bylinka blahodarne pôsobí, pretože dokáže zmierňovať bolesti hlavy, vplývať na menštruačný cyklus a pozitívne regulovať hormonálny systém žien, ale má i mnohé ďalšie účinky. Manžel sa pre ten malý zázrak doslova nadchol, vybral sa do Malajzie a vďaka pomoci správnych ľudí sa pustil do vymýšľania receptúry nášho prvého produktu…

 

Čo vlastne znamená, že je nápoj „funkčný“?

V spojení s nápojmi Diva’s používame na našich sociálnych sieťach hešteg #podlazelanehoucinku, to znamená, že ten-ktorý nápoj by vám mal pomôcť vyriešiť nejaký „problém“, alebo doplniť účinné látky, ktoré z rôznych dôvodov vaše telo stráca, či mu chýbajú. To všetko celkom prirodzenou formou a vďaka pitnému režimu. Aj preto máme funkčné nápoje rozdelené na tie, ktoré dopĺňajú vitamíny – vitamínové vody, ďalej na nápoje, ktoré okrem vitamínov a minerálov obsahujú aj účinné „beauty látky“, ako napríklad koenzým Q10 alebo morský kolagén – to sú naše beauty drinky, ďalej máme bylinkové čaje bez pridaného cukru a umelých sladidiel získané poctivým výluhom z bylín, a nakoniec hydratačné melónové drinky s kyselinou hyalurónovou, ktoré dokážu hydratovať viac než samotná voda.

 

Žena dnešnej doby je aktívna a podnikavá, doslova multifunkčná bytosť. Je to práve ona, ktorej by mohol funkčný drink pomôcť rýchlo doplniť chýbajúcu vitalitu?

Áno, dnešný trend nám velí, aby sme boli vzdelané, aktívne, krásne, výkonné, dokonalé a všetko stíhajúce ženy. Na druhej strane, platíme za to daň tým, že nemáme čas myslieť na seba a musím sa priznať, že som len celkom nedávno pochopila, prečo v lietadle v prípade nebezpečenstva máme nasadiť masku najskôr sebe, až potom dieťaťu. To isté platí aj v bežnom živote: ak je žena zdravá, spokojná a šťastná, je spokojná celá jej rodina, kolegovia, priatelia. Sama som toho príkladom – v dnešnej rýchlej dobe nemáme čas na obyčajné rituály, ako napríklad príprava kvalitného čaju alebo vitamínového nápoja z čerstvého ovocia. Naše funkčné nápoje vlastne šetria čas a starajú sa o zdravie aktívnych žien.

 

A čo aktívni muži?

Nechceme ich diskriminovať, pokojne môžu naše nápoje piť aj oni, pretože im nijakým spôsobom neuškodia, skôr naopak. A úprimne poviem, že sme dostali už mnoho feedbackov, kde sme sa dozvedeli, ako muži potajomky kradnú ženám ich drinky (smiech). Aj to bolo pre nás impulzom, kedy sme si povedali – prečo nepriniesť aj mužom kvalitné pitie. Napokon sme urobili pokus a máme v ponuke novinku, vitamínovú vodu Power for Men s pridaným vitamínom D3, vhodným na podporu imunity a podporu prirodzenej tvorby testosterónu, s prírodným kofeínom a aquaminom, čo je multiminerálny komplex s aktívnym vápnikom, horčíkom a ďalšími 72 stopovými prvkami. Voda bola špeciálne vyvinutá s ohľadom na mužský organizmus a na jeho nároky na energiu, výkon, koncentráciu, imunitu a zdravie.

 

 

Rešpektuje značka Diva´s otázku udržateľnosti, ekologickosti, spracovania obalov a technológií šetrných k planéte?

Určite áno, táto téma rezonuje a bude rezonovať čoraz viac. Musím však povedať, že naša PET fľaša má vysokú kvalitu, je BPA free, stopercentne celá je recyklovateľná, stačí ju teda vhodiť do správnej zbernej nádoby. Myslím si však, že problém nie je ani tak v samotných plastoch, ako v spôsobe, ako ich správne separovať. Naša spoločnosť na to ešte stále nereaguje tak, ako iné krajiny vo svete. Príklad by sme si mohli vziať, povedzme, z Fínov, kde naše produkty vyvážame – tí recyklujú naozaj všetko! Táto téma je mimoriadne široká, ale jej ťarcha leží aj na spoločnosti a na tom, aké podmienky na separovanie ponúkne jednotlivcom.

 

 

Nikdy ste neskúšali nápoje predávať v sklených obaloch?

Isteže, pokúšali sme sa, navýšilo to však cenu nápojov a okrem toho, keďže nám veľmi záleží na kvalite nápojov, veľmi poctivo zvažujeme aj obaly, ktoré kvalitu drinkov nijako nemenia. Pri skle by sme to zákazníkom nevedeli zaručiť, naopak, pri spôsobe plnenia PET fliaš, ktoré sa nazýva aseptické (aseptické plnenie sa realizuje za studena, zachováva čerstvosť ingrediencií a nevyžaduje použitie konzervantov, pričom nápoj si zachováva životnosť bezo zmien celý rok) vieme kvalitu zaručiť stopercentne. Určite sa zamýšľame aj nad novými možnosťami obalov, zvažujeme do budúcna kompostovateľné obaly, táto otázka je u nás neustále na stole…

 

So značkou Diva´s ste takmer od začiatku, dnes ju riadite z pozície CEO a zároveň ste prezidentkou jej dcérskej spoločnosti v Spojených štátoch. Ako sa v práci dopĺňate s manželom?

V tejto sfére som si prešla všetkým, začínala som ako obchodníčka v teréne, potom som dostala na starosť otvoriť možnosť exportu našich nápojov do zahraničia, bola som angažovaná všetkými smermi, čo po čase celkom prirodzene vyústilo až k rozhodnutiu prijať možnosť vedenia firmy z pozície CEO. V istom ohľade je zrejmý obrovský rozdiel medzi manželom – vizionárom (ktorému poriadok a termíny veľa nehovoria, ale zato má nádherné nápady) a mnou, ktorá som pedantná a zorganizovaná (smiech). Musím sa pousmiať, keď si pomyslím, že som ako dieťa snívala o počítači a peknej kabelke, s ktorou budem chodiť do práce, predstavovala som si, že budem veľká pani manažérka. Asi sa mi to splnilo aj vďaka tomu, že som celý život bola naučená plávať, keď ma nečakane hodili do vody.

 

Vysoké pracovné a životné tempo vám zrejme vyhovuje…

Presne tak, na vysoké tempo som zvyknutá a nepoznám pracovnú dobu, ktorá začína alebo končí v pravidelnom čase. Netuším, po kom to mám, moja mama je môj presný opak, aj keď práve ona bola mojím ženským vzorom, keď som vyrastala. Ale predpokladám, že dôslednosti, pravidelnosti a húževnatosti ma naučil hudobný nástroj – harfa.

 

V istom rozhovore ste priznali, že napriek súčasnej kariére máte umeleckú dušu. Môže za to hudobný nástroj? 

Harfu som vlastne vyštudovala a môj život bol s hudbou a umením veľmi dlho prepojený. Harfa je taký náročný nástroj, že si to vie iba málokto predstaviť. Ľudia mi vravievali, že vyzerám ako anjel, keď hrám, lenže nevideli, čo všetko sa za tým skrýva. Zodraté prsty, mozole na rukách, nevedeli o bolestiach v chrbte, o ťažkej drine, ktorú som každodenne podstupovala dlhé roky. Už tam sa však asi začala ukazovať moja povaha. Keď som si povedala, že niečo dokážem, že niečo dotiahnem až do konca, nič ma nedokázalo zastaviť. Odjakživa som bola perfekcionistka s mimoriadne zodpovednou povahou.

 

Zahráte si ešte občas na harfe?

Mám ju doma odloženú v spálni, ale keď raz budeme mať veľký dom, určite si v ňom harfa a okrem nej i piano nájdu svoje miesto. Stále hrávam, hoci už len zriedkakedy, mám na to už menej času. No udržiavam sa v kondícii, keďže som členkou jedného hudobného projektu s orchestrom. Pozorujem však na sebe, že aj keď sú biznis a umenie dva celkom odlišné svety, umelecké cítenie mi v biznise mimoriadne pomáha. Dovolím si povedať, že mám vyvinutý cit pre druhých ľudí a častokrát na základe prvého kontaktu dokážem odhadnúť, či si s ním osobnostne a názormi „sadnem“, alebo nie. Dokážem predpokladať, čo človeka oproti mne môže zaujímať a viem, kedy ešte môžem ísť ďalej a kedy dosť.

 

Objavili ste v sebe vďaka biznis kariére kvality, ktoré vám svet umenia neodhalil?

Určite áno. Naučila som sa logickému a strategickému mysleniu, to sa vo svete umenia nevyužíva – v ňom je skôr potrebná emócia a cit, ktoré som mala (a stále mám) bohato rozvinuté. V biznise to však nie je veľmi vítaná vlastnosť. Dosť dlho mi trvalo, kým som sa naučila krotiť emócie, nebrať veci osobne a postaviť sa k mnohým situáciám pragmaticky. Stále je na čom pracovať, nielen pokiaľ ide o vedomosti, ale aj osobnostne, pretože ľahko sa môže stať, že zostaneme vo svojej bubline, o ktorej si myslíme, že je tá správna. Doba je veľmi rýchla a tak, ako sa neustále niečo mení a technologicky rozvíja, malo by to platiť aj o nás ľuďoch, aby sa nám tu lepšie žilo.

 

 

Gabina Weissová

foto Gabina Weissová

 

Článok si prečítate v októbrovom čísle MIAU (2020)